9 Ekim 2007 Salı

Evim Evim Güzel Evim

Yeni evim !... Yeni dünyam!.. Yeni evime özellikle yeni yeni alıştığım yeni odama daha bir aşığım eskisinden, yeni odamı daha bir değişik seviyorum. Üsküp kanatlarımın altında çünkü yada ayaklarımın altında... Cennet anaların ayakları altında misali gibi. Üsküp küçük, Üsküp güzel, Üsküp şirin. Üsküp manzaralı yeni daireme bu yüzden aşığım. Odamın küçük balkonundan manzaralara eminim sizde bayılacaksınız. Bu fotoğrafları çekerken gün yeni yeni aydınlanmaya başlıyordu sabah ezanı daha yeni bitmişti. Sultan Murat diğer bir ismiyle Saat Kule Camiisi'nin güzel sesli imamı daha yeni tekbir vermişti, daha yeni gün aydınlanmıştı. Yeni evimi, yeni dairemi ve de özellikle yeni odamın yani yeni dünyamın manzarasını sizinle yeni blogumda paylaşmak istedim, sabırsızlıkla. Karşıda turuncu kule Saat Kulesi. Resmin sağ tarafında gri renkteki taş bina da Makedonyanın ilk devlet üniversitesi Aya Kiril ve Metodiy. Ordan mezun olmuştum aylar önce :) .......
Küçük balkonumdan sağ tarafa dönüpte manzarayı fotoğraf karesinin içine aldığımda bu poz yankılandı dijital fotoğraf makinemin ekranında.
Üsküp ki Yıldırım Bayezid Han diyarıdır,
Evlâd-ı Fâtihana onun yâdigârıdır,
Üsküp ki Şar Dağı'nda devamıydı Bursa'nın
Bir lâle bahçesiydi dökülmüş temiz kanın.....

boşuna dememiş Üsküp doğumlu ünü sınırları aşan şair Yâhya Kemal Beyatlı. Çünkü Üsküp gerçekten Bursa kadar yeşil Bursa kadar bir evlâdı fatihan diyarı. Hatta Bursa'dan daha Türkî bir memleket benim görüşüme göre. Burası işgâl edilmiş Türk toprakları bana göre ve Balkanlar hep Türk gibi kokar Türk gibi yaşar fikrimce. Yukardaki fotoğrafta görülen Üsküp'ün ünlü kavşaklarından biri. Tam karşıdaki kahverengi siyah camlı bina Üsküp'ün Ana Mahkeme Binası. Ağaçların arasında sadece tepesi görünen ise MRT daha doğrusu Makedonya Radyo Televizyon Binası.. Sağda koşede kırmızı parmaklı balkonu olan ve az bir bölümü görünen ise 'Mavrovka' alışveriş merkezi. Yukarı doğru giden yol ise şehir merkezine çıkıyor.
Gel gelelim odamı niye okadar çok seviyorum meselesine. Şu anda odamı 18 yaşındaki erkek kardeşimle paylaşıyorum arada beni sinirlendiriyor :) . Gerçi ben de dağınık biri sayılırım ama onun gibisi düşman başına :) Ama herşeye rağmen onu kimselere değişmeyeceğimi de biliyor o benim birtanem hayatım. Genelde kardeşler odada kalırsa alt ve üst olmak üzere yataklar vardır ve bizde de böyle bir yatak var odamızda. Alt katta kendisi üst katta ben uyuyorum :) inanır mısınız yeni dairemize taşınalı iki ay oldu ama iki aydır keyifle Üsküp kanatlarımın altında misali uyuyorum. Benim için uçmak özgürlüktür ve sanki uçuyorum uyurken. Çünkü yatağım pencereyle aynı hizada. Yatağımda pencerenin hemen önünde ve melekler misali keyif içinde üst ve alttaki fotoğraflarda yer alan manzaraya bakarak keyif alarak uyuyorum. Bundan iyisi can sağlığı. Sanırım bukadar güzelliği bana bahşettiği için Allah'ıma binlerce teşekkür etmek gerek. Şükürler olsun diyorum ve blog siteme girip ilk yazımı okuyan bütün okuyucularıma da hoşgeldiniz diyorum bloga eklediğim Sezen Aksu'nun şarkısı Hoşgeldin'i de size ithaf ediyorum.
Teşekkür ediyorum!!!


6 yorum:

Unknown dedi ki...

gercekten güzel olmus..evin..umarım misafir olmak nasip olur banada...gerci her aksam parlak pc nin ekranından odana geliyorum:)

Şenol

DENGE dedi ki...

Şenol: Her zaman kapım açık sadece pc ekranından ışıldayarak gelme odama :) kapımdan ışık saçarak beni mutlu ederek te gel birgün ve tabii ki her zaman arkadaşım....

Adsız dedi ki...

Yeni evinizde sağlıcakla yaşayın. Yeni blogun da hayırlı olsun. Umarım tüm yaratıcılığını şimdi daha kolay nette yayımlarsın ;)

DENGE dedi ki...

Oktay Hocam: Sağolun sağolun sağolun....Kendimi geliştirerek öğreniyorum inşallah.....Ve tabii ki bu vesileyle de yazacağım içimde uhde olarak kalanları ;)

Kav dedi ki...

Hadi yeni evimiz hayirli olsun :)

DENGE dedi ki...

kavabanga: aynen hayirli olsun ;)